7 razlogov zakaj mora podjetje imeti promocijska darila

Če imate v vašem podjetju navado obdarovati vaše stranke in poslovne partnerje, potem se že zavedate, da uporabljate eno izmed najbolj učinkovitih in najbolj cenovno ugodnih marketinških orodij. Če te navade še nimate, potem je zdaj zadnji čas, da v svoje podjetje uvedete promocijska darila, saj boste na ta način neopazno vstopili v življenja vaših strank, pri njih pa zaradi majhne in praktične pozornosti pustili pozitiven vtis. Naj vam razložimo zakaj je temu tako.

Še ne uporabljate promocijskih daril?

Zavedati se moramo, da z darili izkazujemo naš resen in trden namen doseči dobro sodelovanje med nami in stranko, poleg tega pa imajo promocijska darila namen predstaviti podjetje, ter pokazati na značilnosti in prednosti posamezne blagovne znamke, ki jo predstavljamo. Cilj je, da bodo stranke na trgu prej prepoznale naše izdelke in storitve, zato imajo promocijska darila vedno natisnjen logotip in slogan.

Kakšna je vrednost promocijskega darila je seveda odvisno od tega, kako velik budget ima podjetje in koliko se njegovi vodilni zavedajo pomena vrednosti promocijskega darila. Načeloma velja, da so promocijska darila, darila, ki sodijo v nižji cenovni razred, podjetja pa jih podarjajo tako potrošnikom, kot tudi poslovnim partnerjem. Ravno na podlagi tega, komu se darila poklanjajo, razlikujemo med množičnimi, promocijskimi in osebnimi poslovnimi darili.

promocijski ovratni trakovi

Na primer, če je panoga s katero se ukvarjamo tehnični pregled vozil, kemični svinčnik, ki ga podarimo pri šalterju naši stranki, ki pri nas enkrat letno opravi tehnični pregled vozila, ne more biti enak darilu, ki ga poklonimo poslovnemu partnerju, ki k nam že vrsto let, večkrat na mesec, hodi opravljat tehnične preglede za ves vozni park v svojem podjetju. 

Kljub temu, da se namena promocijskih daril zavedajo skoraj vsi podjetniki, je na trgu precejšen odstotek tistih, ki še vedno oklevajo, če bi si jih v svojem podjetju omislili ali ne. Ravno zato smo se lotili mini raziskave iz tega področja. Predstavljamo vam 7 razlogov, ki pojasnjujejo ZAKAJ je v podjetju potrebno imeti poslovna darila. 

Razlog številka 1: Precizno targetiranje strank

Če vzamemo za primer radijske oglase in oglase v revijah (ki so za podjetje, ki na trgu in pri oglaševalcih še ni uveljavljeno, kar precej dragi), lahko hitro opazimo, da ti targetirajo precej široko publiko. Ogromno denarja se torej porabi za tiste ljudi, ki sploh niso vaše potencialne stranke. Za tiste, za katere menite, da bi to lahko postali, se splača vložiti malo več in jih pocrkljati s poklonom, ki bo morda ravno tisti triger, zaradi katerega se bo stranka odločila za nakup vašega izdelka oz. za vašo storitev. Imejte v mislih to, da boste darovali nekaj, kar bo stranka kasneje tudi uporabljala – podarite torej darilo, ki ne bo drago, bo pa imelo visoko vrednost za stranko. 

Razlog številka 2: Predstavljajo vez med ljudmi

Ko imate podjetje, je nujno potrebno, da zgradite vez med vami in vašimi strankami, ter poskrbite za to, da bodo stranke ostale z vami. Če se odločate za razne množične promocije, je to idealna priložnost, da navežete stik s stranko, ji predstavite svoj izdelek ali storitev, na koncu pa ji daste še promocijsko darilo, ki jo bo spominjalo na vaše podjetje.

promocijska sončna očala

Razlog številka 3: Delujejo kot poslovna vizitka

Promocijska darila delujejo tudi kot poslovna vizitka. Poglejmo primer. Ukvarjate se z menjavanjem oken in na sejmu je k vam prišla potencialna stranka, ki vam je omenila, da bo v roku leta ali dveh menjala vsa okna na hiši. Če ji podarite vizitko ali letak, obstaja velika verjetnost, da se bo založila ali precej hitro vrgla v smeti. Če ji pa podarite npr. žetonček za voziček z vašim logotipom, ki si ga bo dala na ključe, pa jo bo le-ta ob vsakem nakupu spomnil na to, da vas pokliče, ko bo menjavala okna. Zato vam svetujemo, da,  če imate pred seboj stranko, za katero mislite, da bi se v prihodnosti lahko odločila za nakup vašega izdelka ali za vašo storitev, ji podarite nekaj takšnega, kar bo za njo uporabno dlje časa in jo bo spominjalo na vas

Razlog številka 4: Zagotavljajo prepoznavnost znamke

Prepoznavnost blagovne znamke pomeni, da lahko stranke takoj prepoznajo vaše podjetje. Zato vam svetujemo, da vse promocijske produkte, ki jih uporabljate, opremite z vašimi logotipi in jim v celoti daste enotno grafično podobo in sporočilo, ki ga dlje časa podajajte v svet. Tako bodo stranke takoj, ko bodo videle na primer vašo kulico, vedele, da je to kulica vašega podjetja in s čim se ukvarjate. Če boste na primer prirejali kak dogodek, ali pa se udeležili vašega sejma, se založite s prepoznavnim pultom, pingvini, zraven naj bodo kulice, blokci, vode, obeski za ključe, imejte prepoznavne majice, kape, osebje naj ima enotne soft shell jakne. Vse to naj bo brandirano, tako, da boste že na daleč izstopali po skladnosti. Na ta način gradite prepoznavnost znamke

poletne promocijske šilt kape

Razlog številka 5: So poceni marketing, ki traja dlje časa 

Promocijska darila so zelo efektiven in stroškovno nizek način marketinga, ki podjetju zagotovi nove stranke. Celo tista podjetja, ki so na trgu že vrsto let dobro pozicionirana, poznajo to strategijo in se je vztrajno držijo. Promocijska darila pri manjših in na novo ustanovljenih podjetjih pomenijo tisti prvi vtis, ki ga dajejo svojim potencialnim strankam. Tukaj je nekaj dejstev.

  • 6 od 10-ih potrošnikov, obdrži promocijska darila tudi do dve leti. 
  • 85% ljudi sodeluje s podjetji po tistem, ko so od njih prejeli promocijsko darilo
  • 89% ljudi se v roku dveh let odkar so dobili promocijsko darilo, odloči ravno za nakup izdelka ali storitve tega podjetja
  • 63% potrošnikov da promocijska darila naprej, če jih ne potrebujejo
  • Po raziskavi se kar 94% ljudi spomni kje so dobili promocijsko darilo 

Majhna in srednje velika podjetja vedno bolj priznavajo, da so promocijska darila zelo pomembna za to, da dosežejo večje število strank na tekmovalnem trgu. Zavedajo se tudi, da morajo biti darilca kvalitetna, na sebi pa morajo imeti logotip podjetja in seveda sporočilo, ki ga podjetje hoče prenesti naprej. Kot smo že prej omenili, je za boljše rezultate dobro, da se odločite za promocijske produkte, ki jih lahko prejemniki uporabljajo več mesecev. Takšni kvalitetni produkti pomagajo doseči to, da se stranka poveže z blagovno znamko. To pomeni, da se z enkratnim finančnim vložkom nekaj mesecev reklamirate pri stranki

V večjih podjetjih, ki imajo na voljo več budgeta, se zavedajo, da se najboljši vtis naredi z unikatnimi darili, ki so tudi boljše kakovosti, saj bodo na ta način naredili boljši vtis. 

kemični svinčniki

Razlog številka 6: Povečujejo lojalnost strank

Imeti zveste stranke je cilj, ki si ga želi doseči vsako podjetje. Za dosego tega cilja je potrebno vztrajno in trdo delati. Skrbeti morate za svoje stranke in vztrajno stremeti k temu, da izboljšate odnose z njimi. Lojalne stranke so ključne za vaše podjetje zaradi dveh razlogov: 

  • Ker so zadovoljne stranke najboljša reklama, ki vam bo pripeljala nove stranke.
  • Ker vaša konkurenca vztrajno targetira vaše najboljše stranke in jih želi speljati. 

Če imate v poplavi konkurence primerljive izdelke in primerljive cene, potem so zveste stranke še toliko bolj cenjene. Te stranke ne bodo odšle k drugemu ponudniku zaradi nižje cene, ampak bodo ostale pri vas ali zaradi kakovosti vaše storitve, ali zaradi odnosa (velikokrat zaradi kombinacije obojega).

Promocijska darila so izjemno dober način s katerim se stranki zahvalite za zaupanje, hkrati pa poskrbite, da bo še dlje časa razmišljala o vas in vas ohranila v nakupni košarici. Nikar ne oklevajte odšteti par centov več za poklon, ki ga daste zvestim strankam. Če je darilo kvalitetno, ga bo zvesta stranka vsakodnevno uporabljala in tako darilo ne bo samo sebi namen, temveč bo delalo reklamo še naprej, saj ga bodo v njenih rokah videvali njeni najbližji.

promocijska darila za na pisalno mizo

Razlog številka 7: Pripovedujejo zgodbo vašega podjetja

Prilagodite promocijske izdelke vaši marketinški strategiji in trgu. Na trgu lahko kupite veliko promocijskih izdelkov, ki jih lahko po želji prilagodite za potrebe vašega podjetja in oglaševanja. Prilagodite lahko sporočilo, ki ga želite podati strankam, barve in poskrbite za to, da bo že sam promocijski izdelek skladen s tem, kar želite poudariti (na primer, če se ukvarjate z dejavnostjo, ki je ekstremno eko, naj bodo vaše kulice iz eko materiala in ne iz plastike. Če se ukvarjate s prodajo rabljenih avtomobilov, bo pravo promocijsko darilo za vaše stranke obesek za ključe.) 

Pod črto lahko rečemo, da je koncept marketinga v nekem podjetju filozofija podjetja in temelji na odnosih tako zunaj, kot tudi znotraj podjetja. V podjetju se morate vsakodnevno truditi, da bi s svojimi strankami vzpostavili dolgoročno vez in zaupanja vredno razmerje, ki pa se lahko doseže le, če podjetje zagotavlja kakovost, dobro storitev in pošteno ceno. Promocijska darila imajo tukaj pomembno vlogo, saj utrdijo vezi s strankami in s poslovnimi partnerji ter na nevsiljiv način povedo, da cenite medsebojno sodelovanje in, da si medsebojnega odnosa želite še naprej. 

Vas še nismo prepričali, da so promocijska darila zelo uporabno marketinško orodje? Preberite blog Poslovna in promocijska darila pomagajo prodajati in zagotovo boste spremenili mnenje.

V blogu TOP 7 promocijskih daril v letu 2019 preverite izbrana darila za letošnje leto.