Poslovna darila – 7 napak, ki se jim morate izogniti

Veseli december je čas, ko počasi iztekajoče se leto izkoristimo za obdarovanje poslovnih partnerjev in strank. Veliko podjetnikov svoje poslovne partnerje obdaruje pravzaprav samo ob koncu leta. Ste vedeli, da je to ena od ključnih napak, ki jo pri poslovnem obdarovanju lahko storite? Čas za poslovna darila je namreč čez vse leto in takšno obdarovanje bo še poglobilo vaš odnos s poslovnimi partnerji in strankami.

Poslovna darila lahko imajo izjemen učinek, če so pravilno izbrana in podarjena na pravi način ter ob pravem času. Napake, ki jih lahko pri storimo, pa lahko delujejo tudi precej nestrokovno in slabo vplivajo na naš odnos s poslovnim partnerjem ali stranko. Tako je lahko dajanje daril strankam ali poslovnim partnerjem precej nerodno doživetje, če na primer kupite darilo, ki je predrago ali ne ustreza interesom prejemnika. Tudi to, da se na poslovne partnerje in stranke spomnimo samo en krat na leto, nam ni prav nič v prid. Zato smo vam pripravili nekaj koristnih nasvetov, kako se pri poslovnem obdarovanju ne znajti v kočljivi situaciji.

Napaka št. 1: poslovne partnerje in stranke obdarujete samo ob koncu leta

Ni vam treba čakati na praznike, da pošljete poslovna darila. Vsak poslovnež ima zagotovo več priložnosti, ob katerih lahko poslovno darilo svojim partnerjem (tudi če gre za najmanjšo pozornost) podari več krat v letu. Če se sprašujete, kdaj in komu bi lahko podarilo poslovno darilo, naj vas spomnimo na splošno pravilo – obdarite tiste poslovne partnerje ali stranke, ki pripomorejo k uspešnosti in odličnosti vašega podjetja.
Prednosti poslovnih in promocijskih daril je veliko. Predvsem uporabna darila so najboljša oblika oglaševanja za prejemnike vseh generacij. Poslovni partnerji in stranke bodo na vaše podjetje opomnjeni vsakič, ko bodo izdelek, ki ste jim ga podarili uporabili.
Tudi podarjanje poslovnih daril svojim zaposlenim ima dolgoročno pozitivne učinke na vaše podjetje. Z njimi jim poveste, da cenite njihovo trdo delo in so pomembni del mozaika vašega uspeha. Praktično darilo kot je dežnik, torba za prenosni računalnik ali set dodatkov z telefon, bo vaše zaposlene stalno opominjal na to, da so za vas resnično pomembni. 
Zato nikar ne odlašajte in si seznam s prejemniki ter priložnostmi za obdarovanje pripravite že danes. Če ne veste kje začet, navdih in pomoč najdete v našem blogu Poslovna darila - kaj morate vedeti o njih in o obdarovanju

promocijski material

Napaka št. 2: Neprimerna darila

Ko gre za poslovna darila, bodite zelo pozorni na to, kaj boste kupili in podarili. Pri izbiri poslovnega darila je namreč izjemnega pomena, da je slednje primerno. Čeprav se bo marsikomu zdelo celo nepotrebno, a  svetujemo vam, da ste pozorni tudi na stvari, kot so religija in spolna usmerjenost ter vse ostalo, kar lahko šteje za občutljivo področje. To velja tudi za stvari, kot so na primer alkohol ali meso. Neprimerna darila lahko vaše poslovne partnerje, stranke in zaposlene tudi globoko užalijo, to pa je zadnja stvar, ki jo s poslovnim darilom želite doseči.
Če ne veste kaj podariti, se še zmeraj lahko odločite za nekaj splošnega, generičnega. A vedite, da v današnjem času tudi takšna darila lahko ustvarijo napačen vtis. V takšnih primerih se je najboljše zanesti na strokovnjake. Z našimi več kot 25 letnimi izkušnjami vam bomo z veseljem pomagali izbrati prava darila. Vaša vprašanja ali povpraševanja nam lahko pošljete na kontakte v nogi naše spletne strani. 

Napaka št. 3: podarjanje neprimerne oz. neželene hrane ali pijače

Ne glede na to, ali gre za steklenico vina nekomu, ki ne pije, ali za škatlo piškotkov nekomu, ki je sladkorni bolnik ali morda netoleranten na gluten. Če veste, da ima vaš poslovni partner rad piškote z okusom Irske kave mu jih seveda podarite! Za vse ostale, pri katerih niste prepričani, ali bo nek prehramben izdelek primeren, izberite bolj varno pot obdarovanja. S tem ne mislimo, da ne podarjate hrane, pač pa da podarite tisto hrano, ki je bolj ´varna´. Sem spadajo sveže in suho sadje, gurmansko oljčno ali drugo olje, različni namazi, ...
Medtem, ko na primer ena oseba zelo ceni skrbno izbrano steklenico vrhunskega rdečega vina, druga oseba nad darilom ne bo niti najmanj navdušena, saj alkohola ne pije, ne glede na to, za kako žlahtno kapljico gre. Zakaj bi potem zapravljali denar za darilo, ki ga ne more uporabiti in s katerim jo lahko celo užalite. Včasih je najbolje, da alkohol na splošno ne podarjamo, oz. to storimo samo takrat, ko zagotovo vemo, da bo oseba takšnega darila vesela. V tem primeru se pozanimajte o željah in okusu in osebi podarite steklenico pijače v kateri bodo zares uživala.

promocijska darila

Napak št. 4: Pošiljanje božičnih daril nekomu, ki božiča ne praznuje

Božič praznuje veliko ljudi doma in po svetu, a še zmeraj ne vsi. Zato je zadnja stvar, ki jo želite storiti, užaliti nekoga, ki v tem času ne praznuje.
Naj povemo drugače. Morda so vaši poslovni partnerji, stranke ali zaposleni židovskega rodu in praznujejo Hanukko, morda so Afroameričani in namesto božiča praznujejo Kwanzaa, poslovni partnerji kitajskega rodu pa božič in novo leto praznujejo kasneje, kot ostali del sveta. Slednje je vedno na 2. mlaj po zimskem solsticiju, kar pomeni enkrat med 22. januarjem in 19. februarjem. 
Bodite torej pozorni na verska prepričanja in tistim, ki božiča ne praznujejo izkažite svojo hvaležnost na drugačen način. Pošljite jim majhno pozornost s pripisom, ki ne omenja božič, pač pa izraža zahvalo za dobro sodelovanje. Tako pri obdarovanju nikogar v ali izven podjetja ne boste izvzeli, darilo pa bo za prejemnika še zmeraj imelo veliko vrednost.

Napaka št. 5: predraga darila

V kolikor želite izkazati spoštovanje in svojo zahvalo, ne smete pretiravati z vrednostjo darila. Nenazadnje – gre za poslovnega partnerja, stranko ali zaposlenega in ne vaše najbližje, zaradi katerih vsi kdaj radi sežemo globlje v denarnico. Marsikdo se bo ob vedenju, da ste pripravljen zanj porabiti veliko denarja, počutil neprijetno. Prav tako lahko s predragim darilom in radodarnostjo ustvarimo napačen vtis.
Bodite pozorni tudi na zakonodajo. Če podjetje namreč obdari katerokoli drugo fizično osebo, ki ni njegov zaposleni, se to po Zakonu o dohodnini obdavči kot drug dohodek. Pri tem se v davčno osnovo ne všteva posameznega darila, če njegova vrednost ne presega 42 evrov. Oziroma, če skupna vrednost vseh daril, prejetih v davčnem letu od istega darovalca, ne presega 84 evrov.
Če darilo presega navedena zneska, mora podjetje – pravna oseba ali fizična oseba z dejavnostjo – za prejemnika darila obračunati in plačati akontacijo dohodnine v višini 25 odstotkov.

promocijska darila

Napaka št. 6: Ne pretiravajte s količino podatkov na darilih

Vse preveč podjetniki pozabljajo, da so poslovna in promocijska darila v končni fazi le darila in ne reklamni letaki ali plakati. Potiskati majico z vsemi možnimi podatki in naslovi v večini primerov pomeni, da bo ta sicer kvalitetna majica končala na vrtu ali pa kot pižama, kar pa zagotovo ni bil vaš namen, ko ste jo podarili. V marketingu še kako velja premisa: malo je več. Zato bodite zelo previdni pri brendiranju, če želite, da vaša darila postanejo del obdarovančevega vsakdana, kar mora biti vaš ultimativni cilj. 

Napaka št. 7: pozabili ste na predstavitev

Nikar poslovnega darila ne dajte samo v škatlo ali vrečko in ga predajte! Ne pozabite - gre za poslovno darilo. To pomeni, da morate poskusiti narediti vsaj eno od dveh stvari. Prva je, da bo prejemniku jasno, da gre za darilo vašega podjetja, vaše blagovne znamke. Do-tiskajte vaš logotip in/ali kratko sporočilo vašega podjetja ali blagovne znamke. Če je darilo bolj osebne narave, je dovolj priložiti kratko, lastnoročno napisano sporočilo. Prejemnik se bo tako na vas spomnil, več krat, čez celo leto. In druga stvar, ne pozabite na kakovosten papir za zavijanje, trakove ali embalažo. Saj veste, če je darilo videti slabo, bo tudi vaše podjetje videti slabo.

poslovna in promocijska darila pomagajo prodajati

Pri izbiri pravih poslovnih daril se lahko tudi držite tako imenovanih ´varnih kategorij´, kot so šport ali hobiji, hrana ali cvetje. Če si želite delo še bolj olajšati, pa predloge za darila poiščite na naši spletni strani, kjer boste v vsaki kategoriji zagotovo našli darilo, ki vas bo spomnilo na poslovnega partnerja ali stranko. Tako boste tudi vedeli, da je najbrž pravo zanjo ali zanj. 

Poslovno ali promocijsko obdarovanje že dolgo ni več omejeno na zaključek leta, temveč je postalo učinkovito marketinško orodje. Promocijski izdelki in poslovna darila so bili v letu 2017 uvrščeni na prvo mesto kot najuspešnejša oblika oglaševanja. Če vas zanima več na to temo, predlagamo branje našega boga Poslovna in promocijska darila pomagajo prodajati

Se vam z darili že zelo mudi in potrebujete pomoč? Pišite nam ali nas pokličite in z veseljem vam bomo v najkrajšem možnem času pomagali do zanimivih in kakovostnih daril, ki jih bomo za vas tudi potiskali z vašim logotipom ali reklamnim sporočilom.