Kako varen je nakup v spletni trgovini

Od kar so se pojavile internetne trgovine, obstaja tudi dilema ali je tovrstno nakupovanje varno. Dejstvo je tudi, da prodaja preko spleta raste in mnogi pravijo, da bo v doglednem času nadomestila klasično trgovino. No, to so po moje kar optimistične napovedi, vendar zelo mogoče. En kratek pogled nazaj nam pokaže, kako hitro se trendi spreminjajo in marsikaj nepredstavljivega je danes realnost. Je torej nakup preko spleta varen In na kaj je potrebno biti pozoren ob tovrstnem nakupu? In ker se ne smatram dovolj kvalificiranega, da bi govoril na splošno, se bom osredotočil na našo spletno stran habeco.si, vse komentarje pa z lahkoto preslikate na celoten svetovni splet. 

Najprej je potrebno poudariti, da vas zakonodaja pri nakupovanju preko spleta bolj ščiti, kakor ob nakupu v klasični trgovini. Kar je tudi logično, kajti izdelka ne morete otipati, preiskusiti, na voljo so le slike in opisi, ki so pa lahko tudi nerealni. Zato je predpisan 14-dnevni rok, v katerem lahko neuporabljen izdelek vrnete, ne da bi za to morali karkoli, komurkoli pojasnevati. In mi vam moramo vrniti kompletno kupnino. Do te ugodnosti v klasični trgovini niste upravičeni. In v našem podjetju dosledno izpolnjujemo to zakonsko določilo, čeprav pa je tudi potrebno povedati, da so v veliki večini naši kupci zadovoljni z dobavljenim blagom in imamo zelo nizko stopnjo vrnjenih artiklov. 

Če že niste prišli v spletno trgovino po priporočilu, je pred nakupom priporočljivo preveriti spletnega trgovca. Zelo skopi opisi in poštni predali so znak za alarm. Priporočljivo je tudi preveriti morebitna socialna omrežja kot npr. Facebook. Če je podjetje resno, bodo na teh omrežjih tudi objave iz njihovega okolja, komunikacija s strankami pa je redna in osebna. Dober test je poslati kakšno vprašanje po spletni pošti in če odgovora ne bo ali pa bo prišel iz kakšnega velikega ponudnika brezplačne elektronske pošte, kot so recimo Gmail, Hotmail ali Yahoo, potem nekaj ni v redu. Resna podjetja uporabljajo svoje lastne domene.

Sicer je "customer service" pomemben del spletne prodaje in vsaka resna spletna trgovina posveča temu segmentu velik pomen. Pri nas se zelo trudimo v najkrajšem možnem času odgovoriti na vsa vprašanja po mailu, na telefonski številki 02 460 65 60 pa v delovnem času vseskozi nekdo skrbi za vaša vprašanja. Naša konkurenčna prednost sta dve klasični trgovini, ena v Mariboru, druga v Ljubljani, kjer pa lahko kupci, ki jim je bližji ta način nakupa, dobijo vse informacije ali opravijo nakup.

V naši spletni trgovini lahko plačate po povzetju, po predračunu, z Moneto, kreditnimi karticami ali PayPal-om. Vsi ti načini plačila so običajni in varni. Ko pa nekdo zahteva da nakažete denar na Western Union ali MoneyGram pa je to znak za alarm. Pri plačevanju mora biti obvezno uporabljen šifriran prenos podatkov HTTPS. Običajno takrat vidimo ključavnico v brskalniku in na naši spletni strani takšno povezavo zagotavljamo preko podjetja Godaddy.

Na koncu bi poudaril še tole. Nakupovanje na spletu je lahko varno, vendar na koncu boste vi tisti, ki se boste odločili za nakup ali ne. Zato ni nič narobe, če ste previdni. Poiščite čim več informacij (stric Google vam bo v pomoč), preverite na vaši banki, kako je s preklicom transakcij, ki jih opravite na spletu. Zagotovo je prednost, da nakupujete v državi, kjer živite, sploh če niste vešči tujega jezika in komunikacije s tujino. Na koncu je odločitev vedno vaša in želimo vam, da se odločite pravilno.