Kako izbrati poslovno ali promocijsko darilo

Obdarovanje je v 21. stoletju postalo veliko več kot golo izmenjevanje predmetov. Tako v poslovnem, kot tudi v zasebnem svetu, ima obdarovanje prav poseben pomen in prav je, da se, v kolikor se še ne, tega začnete zavedati. 

Skrbno izbrano poslovno darilo, ki je našemu poslovnemu partnerju ali zvestemu dobremu delavcu podarjeno ob pravem trenutku, nanje naredi močan vtis. Z njim jim vedno znova dajemo vedeti, da so za nas izjemno pomembni, hkrati pa z darilom, ki ga bo obdarovanec rad vsakodnevno uporabljal pri svojih aktivnostih, vedno znova spomnimo na poseben odnos, ki ga imamo do njega. 

V času izjemnih dogodkov, ko so naši medsebojni stiki okrnjeni, pa poleg klasičnega pomena poslovna darila pomenijo tudi premostitev pomanjkanja osebnih stikov. Ker vsi vemo, kako nemočni se velikokrat v teh časih počutimo, je še toliko bolj pomembno, da znamo drug drugega z nečim razveseliti.  

Pomen poslovnih daril 

Poslovna darila so torej namenjena krepitvi vezi med našim podjetjem in poslovnimi partnerji, hkrati pa služijo tudi kot izvrstna reklama, ki je v nekaterih primerih celo bolj učinkovita in cenejša od katerega koli klasičnega oglaševanja. Leta 2017 so bili promocijski izdelki uvrščeni na prvo mesto kot najuspešnejša oblika oglaševanja, njihova priljubljenost pa se je na tem mestu s porastom ponudbe in z najnovejšimi trendi, še bolj globoko zasidrala na prestolu zmagovalca. Če so darila pravilno izbrana in podarjena ob pravem trenutku, lahko to pomeni krepitev vezi med partnerji in posledično rast našega posla. Seveda za veliko manj denarja.

promocijska darila

Kako izbrati pravo poslovno darilo?

Kako izbrati pravo poslovno darilo je tisto glavno vprašanje, s katerim se sooči vsako podjetje, ki se za tovrsten način obdarovanja odloči. Povsem razumljivo je, da, pri ogromni izbiri poslovnih daril, ne veste katerega izbrati. 

Kako tudi bi, ko pa je izbira tako velika. 

Pri tem vam seveda lahko pomagamo. Vseeno pa je dobro, da pri sebi naredite ožji izbor in se vsaj približno odločite, kaj bi želeli podariti vašim obdarovancem. Pri tem naj vam bo v pomoč nekaj nasvetov, s katerimi se boste izognili googlanju z besedno zvezo ''najbolj priljubljena poslovna darila'' in tako ne boste ponavljali za drugimi, ampak boste podarili nekaj individualnega.

Odločite se, kaj je cilj obdarovanja

Namesto, da si ure in ure belite glavo s tem, kaj bi podarili, se izbire poslovnih daril lotite drugače, povsem strateško. Najprej določite, kaj je cilj vašega obdarovanja. Si želite, da bi z vašimi poslovnimi partnerji okrepili vezi? Želite nagraditi vaše najboljše zaposlene? Se želite nekomu zahvaliti za uspešno sklenjeno dolgoročno sodelovanje? Želite pridobiti nove kupce? Takšna vprašanja so zelo pomembna, saj se do pravilnega odgovora lahko dokopljete le tako, da imate v mislih končni cilj. 

poslovna darila

Za maksi učinek naredite mini raziskavo

Če ste kdaj sami prejeli darilo in si ob tem postavili vprašanje ''Zakaj za vraga sem to dobil?'', potem veste, da niste prejeli darila, ki bi bilo skrbno izbrano. Ker si ne želite, da tisti, ki jih vi obdarujete, počutili tako, kot ste se takrat vi, raziščite njihove interese. 

Če so to velike skupine ljudi, potem raziščite kaj imajo skupnega, ali morda živijo na približno enaki lokaciji in lahko darilo povežete s tem. Mogoče jim je skupno to, kar počnejo poslovno, morda pa nekaj, kar počnejo zasebno. Morda so to ljubitelji psov, mačk, ali pa izletov. Raziščite kaj imajo radi in razvijajte idejo v tej smeri.

Če so to manjše skupine ljudi, imate precej lažjo nalogo, saj lahko hitreje ugotovite, kaj bi jih razveselilo. Kljub temu, da se  vam ne splača, da bi vsakemu podarili nekaj takšnega, kar bi bilo izbrano posebej za njega, pa lahko razmislite o možnosti enakih daril, ki jih za vsakega obdarovanca personalizirate. 

Postavite si prava vprašanja

Ko izbirate poslovna darila je pomembno, da si zraven zastavljate prava vprašanja. TOP 3 so vsekakor: 

  • Ali želite, da bo darilo uporabno? Imejte v mislih, da darila, ki so neuporabna navadno pristanejo v kakem košu in s tem ne služijo namenu, kateremu bi morala. Ne razveselijo obdarjenca in ne delajo vam dobre reklame. 
  • Ali želite, da je darilo takšno, da si vas bodo zapomnili? Ljudje si zapomnijo takšno darilo, ki jih ali razveseli, ali jim pomaga pri nekem vsakodnevnem opravilu, ali pa takšno, ki je tako drugačno od ostalih, da ob njem ostanejo brez besed. 
  • Ali bo darilo takšno, da ga bo obdarovanec videl večkrat? Vedno imejte v mislih, da je cilj poslovnega darila to, da vas imajo zvesta stranka, poslovni partner ali zaposleni ves čas pred očmi. Torej, poslovno ali promocijsko darilo mora biti uporabno. Tako kot v ljubezni med partnerjema, tudi v poslu velja pravilo ''Daleč od oči, daleč od srca.'' 

Če podarite nekaj takega, kar bo obdarovanec bodisi zavrgel bodisi pospravil v zadnji del omare, si z darilom niste naredili usluge, ampak samo nepotreben strošek. Zato podarite nekaj takšnega, kar bo imel prejemnik darila ves čas pred očmi in, kar bo ponosno nosil s seboj po svetu. Če je izdelek narejen po meri in še personaliziran, vam pohvala ne uide.

 

''Lepo darilo, ki nosi moje ime, mi pove, da se je tisti, ki mi je darilo poklonil, zares potrudil zame. Tako darilo zelo rada pokažem prijateljem in pohvalim tistega, ki mi ga je podaril.'' (Mateja B.) 

 

Eno izmed daril, ki je do sedaj razveselilo čisto vsakega prejemnika, je personalizirana steklenička za vodo. Je uporabna, skrbno izbrana, na njej je vaš logotip, ime osebe, kateri je steklenička podarjena (kar jo obogati z osebno noto), obdarovanci pa jo zmeraj nosijo s seboj, ter vam na ta način delajo reklamo. Seveda je nabor artiklov, katere lahko personaliziramo, še veliko večji. Več o personaliziranih daril najdete v našem blogu Personalizirana darila ali kako obdariti z občutkom.

personalizirana flaška za vodo

Kdaj podariti darilo in kako?  

Ali veste, da je včasih na Kitajskem veljalo, da je skrbno izbrano poslovno darilo pomenilo razliko med sklenjenim poslom ali prenehanjem sodelovanja? Sedaj so se običaji malenkost spremenili, poslovna kultura pa celo prepoveduje dajanje daril, preden se sklene posel, saj se na tak način lahko sklepa, da se daje podkupnina. Še ena zanimivost iz njihove navade poslovnega obdarovanja je, da je tam bolj od samega darila pomembno to, kar želimo obdarovancu z darilom sporočiti. 

Tudi Japonci imajo svojevrsten običaj glede poslovnega obdarovanja. Tam je bolj kot samo darilo pomemben ritual predaje darila. Pomembno je, da je darilo skrbno izbrano, skromno, zavito in diskretno skrito v torbi, predati pa se mora na samem in šele ob koncu obiska. 

Če greste na sestanek v Rusijo in mislite, da boste s tem, da boste Ruskemu partnerju, ki obožuje vodko, podarili vodko, naredili dober vtis, se motite. V Rusiji je namreč strašno žaljivo, če podarite njihovo priljubljeno pijačo. 

Tudi Švedi imajo svoj način za izbiro in predajo poslovnih daril. Darila na Švedskem se predajajo ob zaključku sklenjenega posla, počakati pa je potrebno, da darilo prvi preda gostitelj. 

Smo tudi pri nas tako strogi? Imamo takšne navade? Na žalost (ali pa na srečo) ne. 

Je pa pri nas zelo pomembno, da svojim poslovnim partnerjem, strankam in zaposlenim predate lepo in uporabno darilo, ki ste ga skrbno izbrali.

''Najraje dobim darilo takrat, ko ga ne pričakujem.'' (V.H.)

Glede časa obdarovanja vam predlagamo, da ste tudi v tem primeru drugačni od okolice. V Sloveniji imamo navado, da se obdarujemo ob koncu leta, navada obdarovanja ob koncu leta pa velja tudi za poslovne partnerje. Tovrstnemu obdarovanju v prid govori tudi naša davčna zakonodaja, ki vam na poslovna darila priznava boniteto. 

Ampak …. Kljub lepi tradiciji, obstaja v tem prazničnem času past obdarovanja. Če podarite darilo ob koncu leta, se zna zgoditi, da se bo izgubilo med vsemi ostalimi in z njim ne boste dosegli želenega učinka. Zato vam predlagamo, da poslovno darilo podarite takrat, ko ga obdarovanci ne pričakujejo. Bodite tekom leta pozorni na to, kaj vam ljudje pripovedujejo. Tako boste vedeli, kdaj so dosegli kaj pomembnega in kateri datumi jim veliko pomenijo. Mogoče za obdarovanje izberite datum na katerega imajo slab spomin, ter bodite tisti dan razlog zaradi katerega se bodo nasmejali. 

Naš namig kaj podariti?

Časi, ko so se vaše stranke razveselile plastičnega kulija z natisnjenim dvobarvnim in kričečim logotipom, ter telefonsko številko, so že zdavnaj mimo. Še celo prejemniki promocijskih daril so, v času, ko nas vse trgovine mamijo z različnimi produkti, ko se spletne strani kar bohotijo s poplavo različne ponudbe in izdelkov in, ko se različnim izdelkom ne moremo izogniti niti, ko na pošti plačujemo položnice, postali zahtevni. Pravzaprav je na vas, da ste ob obdarovanju s poslovnimi darili, izvirni.

Zato vam predlagamo, da, če hočete na vaše stranke in poslovne partnerje narediti izjemen vtis in jih prepričati, da ste drugačni in boljši od ostalih na trgu, to izražate tudi z vašimi poslovnimi darili. Tudi darila, ki jih dajete vašim zaposlenim ob različnih priložnostih morajo biti skrbno izbrana, tako, da jih bodo vaši zaposleni z veseljem uporabljali in krepili emocionalno vez, ki jo imajo do vašega podjetja. 

''Če bi takšno darilo dobila od delodajalca, bi imela občutek, da zanj nisem samo številka na plačilni listi.'' (Nataša S.)

Kot se za ta čas spodobi, smo tudi mi stopili v korak s časom in posodobili svojo že tako pestro ponudbo poslovnih in promocijskih daril. Ena izmed novosti v zadnjih letih so poslovna ali promocijska darila po meri, mi jih imenujemo TailorMADE promocijska darila, ki so iz dneva v dan  bolj priljubljena. V le nekaj korakih in v sorazmerno kratkem času lahko v naših tovarnah za vas ustvarimo edinstven produkt, ki bo narejen po vaših merah in bo iz visokokvalitetnih materialov, ki so reciklirani ali iz obnovljivih virov, ter vse skupaj še brandiramo in zapakiramo. Z drugimi besedami – darila izdelamo popolnoma po vaši predlogi. Več o TailorMADE promocijskih darilih najdete v našem blogu TailorMADE promocijska darila po meri.

tailormade promocijska darila

Izdelujete domače testenine? Podarite svojim poslovnim partnerjem TailorMADE predpasnike. Veste, da so vaši obdarovanci močni nasprotniki uporabe plastičnih vrečk? Podarite jim TailorMADE bombažno vrečko za večkratno uporabo, vrečko za sadje ali zelenjavo za večkratno uporabo. Vsi ti artikli so izdelani v tovarni, torej od začetka do konca in so možnosti brandiranja ali pa same barvne podobe promocijskega darila, veliko večje, kakor pri že izdelanih artiklih.

Z bojem proti odvečni plastiki se je tudi naša ponudba vreč in torb, ki so namenjene za nakupe, močno povečala in razširila. Izbirate lahko med različnimi modeli in med različnimi materiali, opremite pa jih lahko s tiskom po meri. Vrečke s tiskom po meri so okolju prijazne, za vaše podjetje pa imajo večkratno korist, saj so, če dobro osnujete njihov dizajn, odlična reklama. 

Ponudba po meri izdelanih daril pa je še veliko večja od klasike, ki ste je vajeni. Izbirate lahko med boršami, nahrbtniki, vodoodpornimi torbami, bandanami, športnimi kapami, zimskimi kapami, nogavicami z vašimi unikatnimi dizajni (te so lahko iz različnih naravnih materialov), med dežniki z raznimi poljubnimi tiski (samo tisk logotipa je preteklost, vaši dežniki naj izstopajo z modernimi dizajni, ki vključujejo fotografije v visoki resoluciji), brisačami, japonkami, zapestnicami z logotipi, trakci in obeski za ključe, posebnimi zvezki, rokovniki, … Celoten nabor TailorMADE artiklov najdete na povezavi.

Še zaključek!

Kot smo že omenili, dober razmislek in planiranje pred odločitvijo kakšno poslovna ali promocijska darila boste podarili, zagotovo zelo pomaga. Če pa imate v mislih še uporabnost, vaš cilj pa je, da obdarovanec podarjeno darilo uporablja ob delu in tudi v prostem času, potem vam uspeh ne more uiti. Kakšen dodaten namig in nasvet,  boste pa našli tudi v blogu Poslovna darila - kaj morate vedeti o njih in o obdarovanju.

628 , 13568 , 6925