Tisk ali vezenje na promocijski tekstil?

To je standardno vprašanje skoraj vsakega kupca, ki se odloča za nakup promocijskega tekstila. In verjemite, tudi mi, s svojimi več kakor 30 letnimi izkušnjami, nimamo enostavnega in enoznačnega odgovora.

 

Kakšne so prednosti tiska ali vezenja?

Prednosti ene ali druge tehnike so od primera do primera različne in le eno je gotovo. Tako tisk, kot vezenje sta obstojna in kakovostna, če sta pravilno in kvalitetno izdelana. In dvom v obstojnost, predvsem tiska na tekstil, je prisoten pri marsikaterem kupcu zgolj in predvsem zaradi slabih izkušenj iz preteklosti. Ampak verjemite, da je povsem neupravičeno. Pravilno in kakovostno izdelan tisk na tekstil, bo ob pravilnem vzdrževanju zdržal veliko pranj in razveseljeval vas in vaše polsovne partnerje. Na nekaj primerih bomo poskušal primerjati ti dve tehniki brandiranja in izpostaviti prednosti in slabosti.

Promocijske majice s tiskom

 

Kdaj uporabimo tisk in kdaj vezenje?

Zagotovo najpogostejši artikel, po katerem povprašujejo naši kupci je T majica. Zimzeleno promocijsko darilo, z bogato uporabno vrednostjo in veliko površino za vaše reklamno sporočilo. 

Ena od osnovnih delitev materiala iz katerega so majice, je tudi gramatura (teža materiala na m2). In ravno ta podatek bistveno vpliva na odločitev ali bomo majice vezli ali tiskali. Majice iz tanjšega materiala (nižja gramatura na m2) običajno raje tiskamo, kajti vezenje je samo po sebi grob poseg v strukturo materiala in obstaja možnost, da bo ob robovih vezenja, pri pranju in nošenju, osnovni material začel popuščati, kar bo povzročilo cefranje veza od majice. 

Debelejši kot je material, manjša je ta možnost. Nekakšna neformalna meja je pri 180 gsm, kar pa tudi ne drži kot pribito, kajti sama kvaliteta materiala majice ni odvisna samo od gramature, temveč na to vpliva še veliko drugih faktorjev. Več na tome smo napisali v blogu Kakšna je dobra promocijska majica?

Podoben primer so polo majice, kjer pa redko srečamo model, ki je izdelan iz materiala manjše teže kakor 180 gsm. V primerjavi s T majico, so običajno na polo majici logotipi tudi manjši, zato je pogostost vezenja veliko večja kakor izvedba tiska. Ni zanemarljiv tudi izgled, ker na polo majici vezenje izgleda bolj bogato in skladno z osnovnim artiklom. Si je pa težko predstavljati T majico, ki bi imela čez celo sprednjo stran izdelan vez, ki bi kar visel na tistem, ki bi ga nosil.

Tudi promocijski puloverji so artikel, pri katerem bi težko kar tako iz prve rekli, kaj je bolje. Zagotovo je osnovni material primeren za obe tehniki, zato v večini primerov odloča velikost dotiska ali vezenja. Izjema so le flis puloverji ali jopice, na katere pa, zaradi površine materiala, v poštev pride zgolj vezenje.

Kakor je razvidno iz teh nekaj osnovnih primerov, je odločitev o tehniki brendiranja na tekstil v veliki meri odvisna od detajlov, katere je težko predvideti vnaprej, zato običajno odločitev sprejmemo skupaj s kupcem, ob naročilu.  

Polo majice z vezenjem


Kakšna je razlika v ceni med tiskom ali vezenjem?

Zagotovo je velik faktor odločitve tudi cena. Obstaja nekaj pravil, ki jih je dobro vedeti, pred odločitvijo. 

Pri vezenju se cena obračunava glede na število vbodov igle v material. Torej, večji kot je logotip ali reklamno sporočilo, višja je cena. Število barv v vezenju, načeloma ne vpliva na ceno.

Pri tisku, predvsem sito tisku na tekstil, pa je zadeva ravno obratna. Sama velikost ne vpliva občutno na ceno, se pa sam izdelek draži, več kot je barv v logotipu. Malce drugačen je obračun pri DTG tisku na tekstil, kar pa bomo pojasnili malce kasneje.

Torej če povzamem, manjši kot je logotip, bolj je konkurenčno vezenje in seveda obratno. Manj kot je barv, bolj ugoden je tisk. Obračunavanje vezenja namreč temelji na številu vbodov igle, dočim je cena tiska prvotno odvisna od števila barv in v naslednjem koraku tudi od dimenzije odtisa.

Večkrat se srečujemo s primeri, ko stranka želi imeti izvezeno na majhni površini ogromno podatkov, mi radi rečemo, da želi tudi številko čevljev na izbranem promocijskem artiklu. Zavedati se moramo, da je že sama igla za vezenje debela skoraj 1 mm in to dejstvo nas omejuje v izdelavi detajlov pri vezenju. Pri tisku so te zmožnosti večje in z dodajanjem lepil k barvam, dosežemo dobro obstojnost razmeroma zelo majhnih pik ali črk.

Pri izbiri med tiskom ali vezenjem, je velikokrat odločilnega pomena tudi struktura materiala promocijskega tekstila. Obstajajo materiali, katerih struktura ne dovoljuje tiska. Flis jopice ali puloverji so takšen primer. Prav tako lahko tiskamo le brisače z borduro, dočim vezenje na "kosmatem" delu brisače, ne predstavlja težave. Vezenje na primer tudi ne izvajamo na športne majice, kajti vez bi znal povzročati težave na potni mokri koži. 

Promocijski tekstil - Flis jopice

 

In nenazadnje je potrebno omeniti pripravo za tisk ali vezenje. Pri vezenju je potrebno izdelati program, ki ga lahko, če ne spreminjamo logotipa ali reklamnega sporočila, uporabljamo v nedogled in ob novih naročilih predstavlja strošek le vezenje. 

Pri tisku, pa je potrebno ob vsakem naročilu izdelati nova sita (kajti stara po uporabi operemo), kar predstavlja ob vsakem naročilu vedno znova strošek. Delno lahko to zagato rešimo z izdelavo preslikačev na zalogo, ki pa tudi imajo svoj rok trajanja. 

Izjema pri tisku na tekstil je DTG tisk (direct to garment), kjer prav tako ni zaračunamo priprave in se obračunava zgolj print na majico ali kakšen drug kos.

 

Tehnike tiska na promocijski tekstil

Poznamo kar nekaj tehnik tiska na promocijski tekstil. Nekatere so novejše, nekatere pa se uporabljajo že stoletja. Vse so kakovostne, če so izvedene pravilno in strokovno, niso pa univerzalne, zato se s stranko največkrat pred naročilom pogovorimo in skupaj najdemo najbolj primeren način izdelave, ki mora biti optimalen. 

  • Direkten sito tisk – je tehnika, pri kateri preko sita nanašamo barvo direktno na tekstil. Ta način je primeren za večje količine promocijskih artiklov. Je cenovno ugoden in obstojen način tiskanja promocijskega tekstila.
  • Sito tisk preslikači – je tehnologija, kjer barvo s sito tiskom nanesemo na papir, dodamo lepilo za večjo obstojnost in s toplotno prešo prenesemo na tekstil. Ta način je primeren za manjše količine in naročila, ki vsebujejo veliko barv v logotipu.
  • Tisk s flex folijo – se imenuje tehnologijo, kjer poliuretansko folijo obdelamo z rezalnikom, očistimo nepotreben del in ostanek odtisnemo na tekstil. Ta tehnika je primerna za unikatne odtise ali zelo majhne količine. Običajno je folija barvna, tako da je izbor barv omejen. Imamo pa v našem podjetju tudi Print & Cut rezalnik, kjer na folijo najprej odtisnemo željan motiv, ki ga pa še naknadno obrežemo.
  • DTG tisk – je novejša tehnologija, kjer se s posebej izdelanim printerjem tiska direktno na tekstil. Ta tehnika je zelo primerna za izdelavo unikatnih kosov oblačil. Zaradi zapletenosti priprave in daljšega časa tiska, pa je neprimerna za večje serije. Sam tisk je obstojen, ni omejitev barv, je pa cena malce višja, kar pa izvirnost artikla, zlahka odtehta.

Kot sem že rekli, je kakovost tiska odvisna od izvedbe. Vendar je zelo pomembno tudi vzdrževanje izdelka. Vsak kos ima všito etiketo z navodili, katera je potrebno upoštevati in promocijsko ali poslovno darilo bo dolgo služilo namenu in oglaševalo vaše podjetje ali blagovno znamko. V ta namen večkrat dodamo na željo kupca tudi obesni kartonček, ki zraven posvetila in kontaktov vsebuje tudi navodila za uporabo in vzdrževanje.

 

SoftShell jakne

 

Tehnike strojnega vezenja na tekstil

Iz izkušenj vam lahko povemo, da naši kupci večrat s strahom povprašajo za vezenje, kajti še vedno je pri večini zakoreninjeno tazmišljanje, da je ta tehnika brendiranja zelo draga in da njihov predviden budget ne bo zadostoval. Brez skrbi, lahko vam zagotovimo, da je vezenje na promocijski tekstil cenovno ugodno, sploh če primerjamo z izgledom končnega izdelka.

Kajti, vezenje zagotovo doda tisto eleganco in razkošen videz vašemu promocijskemu darilu, kar pa lahko pomeni razliko, ali bo vaša polo majica ostala v omari ali pa jo bo obdarovanec z veseljem nosil in s tem širil promocijo vašeg blagovne znamke ali podjetja.

 

V našem podjetju izvajamo:

Klasično vezenje – je tehnika brendiranja, kjer strojno všijemo vaš logotip ali reklamno sporočilo na tekstil. Takšen vez je trajen in njegov izgled na vašem promocijskem ali poslovnem darilu vas bo zagotovo prepričal.

3D vezenje - če želite, da vaš logotip dobesedno izstopa na promocijskem darilu, potem je 3D vezenje zagotovo tehnika brendiranja za vas. 3D vezenje doda dimenzijsko globino vašemu dizajnu z dvigom vašega logotipa s površine izdelka z dodano plastjo pene. Zelo pogosto se ta tehnika uporablja na poletnih šilt kapah.

Klasično vezenje3D vezenje

Še tale zanimivost. Strojno vezenje sega v leto 1964, ko je Tajima začel proizvajati in prodajati stroje za samodejno vezenje TAJIMA Multi-head Automatic Embroidery machines..

 

Kakšna mora biti grafična priprava za tisk ali vezenje?

Da optimalno izvedemo brendiranje vaših poslovnih ali promocijskih daril, potrebujemo kakovostno pripravljene datoteke za izdelavo. Najbolj smo veseli, ko nam pošljete vektorske datoteke s končnico EPS, AI, CDR ali pa PDF Format (najvišja kvaliteta) brez kompresije. Vaša besedila vedno pretvorite v krivulje, barve pa definiranjte v Pantone Color Guide (C) coated lestvici.

Seveda smo vam vedno na voljo za pomoč pri grafični pripravi, lahko pa datoteke izdelamo tudi v našem grafičnem studiu. Kontaktirajte nas in zagotovo bomo našli optimalno rešitev za vas.

Zimske jakne in bunde

 

In še za konec...

Če zaključimo z besedami iz uvoda; verjemite, ni enoznačnega odgovora, kaj je bolje in kaj je ceneje, ko se odločate za tisk ali vezenje na promocijski tekstil. Bomo pa se z vami zelo radi pred naročilom pogovorili o vašem primeru in vam na podlagi naših dolgoletnih izkušenj s promocijskimi materiali, svetovali optimalno rešitev. Za nas namreče šteje zgolj zadovoljna stranka!

Želite izvedete več o promocijskih majicah? Preberite zapis Promocijske majice - vse, kar si želite vedeti.

901 | 14560