Poslovna darila in psihologija barv

Jesen zaradi čudovite palete barv, v katere se odene narava, velja za še posebej očarljiv letni čas. Krošnje listnatih dreves se najprej odenejo v rumeno, nato v rdečo in na koncu v rjavo barvo. Ste opazili, da ob pogledu na rumeno listje občutite vedrino, rdeča barva vas spominja na energijo in vitalnost, rjava barva pa vzbuja občutek ugodja in varnosti? Barve imajo izjemen psihološki pomen, ki se ga dobro zavedamo tudi v našem podjetju. Želite dodati piko na I na že tako dobro izbrano poslovno darilo za vašega poslovnega partnerja? Izbor podčrtajte s pravilno barvo izdelka. Za vas smo zbrali nekaj zanimivosti o tem, kaj poveste z določeno barvo izdelka ter kakšen je lahko njihov pomen za vaš poslovni odnos z obstoječim ali bodočim poslovnim partnerjem.

Barve imajo na nas večji vpliv, kot bi sprva menili. Ne samo, da smo z njimi obdani vsak trenutek v dnevu, barvo so sestavni del naše komunikacije, čeprav se tega morda niti ne zavedamo. Znanstveniki, ki preučujejo psihologijo barv so ugotovili, da kljub temu, da lahko ima ena barva na različne ljudi različen učinek, obstajajo neka splošna pravila o vplivu barv na naše možgane. Nekatere značilnosti osnovnih barv so:

Bela: nas spominja na sneg, angela in zimo ter simbolizira mir, tišino, nov začetek, resnico, nedolžnost. Katero koli poslovno darilo v beli barvi bo zagotovo zadetek v polno, saj za belo barvo velja, da v sebi združuje vse barve barvnega spektra. 

Rumena: tej barvi pripisujejo kreativnost, izraža svetlost in vedrost, najpogosteje pa jo povezujemo z mladostjo, igrivostjo in radovednostjo. Če boste poslovnemu partnerju podarili darilo, za katerega želite, da ga uporablja njegov otrok, se odločite za rumeno barvo izdelka, kot so na primer Otroški zmaj Fly. Tudi odrasli imamo radi poslovna darila rumenih barv in morda se boste ob prebranem spomnili na rumen dežnik, ki vam ob sivem in deževnem dnevu razvedri hojo po ulicah, pa se do zdaj niste zavedali zakaj.

Oranžna: ta mešanica rumene in rdeče barve nas spominja na sonce, spodbuja ustvarjalnost in hkrati odseva dober okus in udobje. S to barvo poslovnega darila boste spodbudili aktivnost, komunikacijo in navdih.

Rdeča: simbolizira življenje, ljubezen, energijo, hitrost (Katere barve je Ferrari?), vitalnost in dinamičnost. Je v pozitivnem smislu najbolj agresivna barva z velikim vplivom na intelektualno dejavnost. Kot nalašč za rdeč Sofshell, ki ga lahko podarite poslovnemu partnerju z jasnim, pozitivnim sporočilom rdeče barve.

Zelena: velja za barvo potrpežljivosti, ki nam spominja na naravo ter predstavlja srečo, varnost in ravnotežje. Skrbno izbrana poslovna darila v zeleni barvi bodo na poslovnega partnerja delovala pomirjujoče ter dajala vtis lojalnosti in morale.

Modra: s to barvo povezujemo vodo in nebo, naše misli pa ob pogledu na modro barvo gredo k svobodi in globini. Izžareva razvoj in modrost. Ker modra izraža avtoriteto, čistočo in zaščito se velikokrat uporablja pri uniformah in delovnih oblekah. Ker modra simbolizira tudi odprtost, inteligenco, upanje in strmenje k nečemu višjemu, je odlična pri izbira pri nakupu darila za poslovnega partnerja.

Vijolična: je mešanica modre in rdeče barve ter izraža inteligenco in čustva. Vijolična daje tudi občutek razkošja in prestiža, saj so jo od nekdaj povezovali z močjo, premoženjem in oblastjo. Poslovno darilo v tej barvi bo med drugim izražalo zmernost, obvladovanje in modrost.

Rožnata: ta nežna barva, ki nas spomni na zgodni čas rojstva izžareva nežnost, ženskost, pozitivizem in igrivost. Nič čudnega da so tudi naši najbolj priljubljeni izdelki za poslovna darila prav v tej barvi!

Rjava: je simbol vsega otipljivega in stabilnega ter po prepričanju znanstvenikov odganja negotovost. Vse te značilnosti so tudi srce dobrega poslovnega odnosa, zato naj bo poslovno darilo kdaj tudi v rjavi barvi. Nenazadnje rjava barva pomeni tudi materialnost, ugodje in varnost

Črna: je edina barva za katero velja odsotnost vseh barv. Simbolizira prestiž in je izjemno priljubljena barva poslovnih daril, ki jih na naši spletni strani najdete v zelo širokem naboru za oba spola ter vse starosti.

kemični svinčniki

Barve poslovnih daril in celostna podoba podjetja

Iz izkušenj lahko potrdimo, da večina naših kupcev povezuje barvo poslovnih promocijskih in poslovnih daril, z barvo logotipa podjetja. Kar je v večini primerov tudi prav, saj barvna kontinuiteta krepi prepoznavnost pri vaših kupcih in poslovnih partnerjih. Pa vendar, vztrajati pri tem, tudi za ceno celotnega izgleda darila, ni smiselno.

Naj ponazorimo s primerom. Odločili smo se, da bo naše podjetje podarilo dežnike in ker je naš logotip v rdeči barvi, želimo, da so v tej barvi tudi dežniki. Sedaj pa nastopi težava, ko tak dežnik podarimo direktorju zrelih let. Si ga predstavljate z rdečim dežnikom? Vstopiti v zasebno življenje vaše stranke, pa je ultimativni cilj vsake promocije.

Zato je velikokrat primerno uporabljati nevtralne barve poslovnih daril (črna, bela, siva...), ker z njimi pokrijemo celoten spekter obdarovancev. Seveda pa je izbira barv odvisna tudi od situacije in namena, pa tudi biti drzen, se v življenju večkrat izplača. Promocijski material pa zaradi svoje namembnosti mora včasih biti tudi malo provokativen.

Zakaj vam bo prava barva pomagala prodajati?

Kot smo že poudarili, so barve eden najpomembnejših dejavnikov vizualne komunikacije, saj si zaradi njih ustvarimo svojo interpretacijo izdelka, blagovne znamke ter mnenja o njej. Različne barve v vsakem posamezniku vzbujajo različne čustvene reakcije, ki so odvisne tudi od njegovih izkušenj in načina razmišljanja. Dejstvo pa je, da barve pomagajo prodajati, saj so raziskave pokazale, da je skoraj 85% potrošnikov potrdilo, da je bila barva glavni razlog za nakup določenega izdelka. 

Ste vedeli, da barva lahko barva logotipa ali barva podlage oz. izdelka na katerem je logotip, vpliva celo na čustveno opredeljenost potrošnika do podjetja? Tako skrbno izbrana barva poslovnega darila s potiskom vašega logotipa ter promocijskega sporočila lahko pripomore ne le k razlikovanju vašega podjetja  od konkurenčnih, pač pa vpliva tudi na počutje  v  pozitivnem smislu  ter tako posredno na odnos porabnikov do določenega produkta

Morda še nekaj ugotovitev različnih trženjskih raziskav organizacije za raziskovanje barv in  oblikovanje barvnih trendov Color Marketing Group® o vplivu barv na nakup in prepoznavnost izdelka ali blagovne znamke:

  • pravilno izbrane barve lahko povečajo prepoznavnost znamke do 80%,
  • predstavljajo do 85% razloga za nakup izdelka
  • izboljšajo berljivost do 40%
  • pospešijo učenje od 55% do 78%,  
  • povečajo razumevanje do kar 73%.

Našo bogato ponudbo poslovnih in promocijskih daril v širokem barvnem spektru preverite na Habeco.si. Vseskoti pa lahko skozi barvni filter izberete artikle tudi po barvi. Če ste v zadregi ali pa niste povsem prepričani katera barva bi bila najbolj primerna za vas, pa nas kontaktirajte in z veseljem vam bomo pomagali.

Želite izvedeti še več o poslovnih darilih in obdarovanju? Preberite tudi blog Poslovna darila - kaj morate vedeti o njih in o obdarovanju